home intro

“THE PLANT AGENCY: HET EERSTE MODELLENBUREAU VOOR PLANTEN TER WERELD” “THE PLANT AGENCY – THE WORLD’S FIRST MODELLING AGENCY FOR PLANTS”

case:

Mooiwatplantendoen.nl, The Plant Agency

Mission

Planten worden vaak als achtergrondopvulling gebruikt in fotoshoots en producties. Hoe krijg je de planten uit de achtergrond en in de schijnwerpers?

Plants are often forgotten in photo shoots and productions. The brief: to move plants from the background into the spotlight.

The idea

Om de kritische doelgroep van stylisten, redacteuren, fotografen en bloggers te inspireren om planten niet als achtergrondopvulling te zien, maar als hoofdonderwerp van een productie, openden we het eerste modellenbureau voor planten ter wereld: The Plant Agency. Een pop-up modellenbureau waar stylisten, redacteuren, producers, bloggers, Instagrammers, designers en fotografen plantenmodellen - ter plekke of op afspraak - kosteloos konden lenen voor producties. 

To inspire the critical target audience of stylists, editors, photographers and bloggers to no longer use plants just to fill up the background, but rather as the main subject of their creative productions, we decided to create the world’s first modelling agency for plants ever: The Plant Agency. A pop-up agency for plants, with 23 super models that can be booked free of charge for shoots and productions by everyone who has made it in the media industry, such as stylists, editors, designers, Instagrammers, bloggers and producers.

Execution

In de executie volgden we alle conventies van een echt modellenbureau. Er was een heuse plantencatwalk en elk model, van Beau (volledige naam: Beaucarnea) tot Cis (volledige naam: Narcis), kreeg haar eigen modellennaam en -setcard met unieke features, die op een muur werden uitgestald. Ook was er een speciale Instastudio gecreëerd, zodat creatievelingen direct daar aan de slag konden met hun geleende planten.

En zoals het een nieuw modellenbureau betaamt, openden we het bureau met een vipfeestje voor pers en influencers - uiteraard waren daar ook alle modellen aanwezig. Er werden glazen champagne met bloemen erin geserveerd en fashion-dj Bas Kosters zorgde voor muziek. Kortom, wie binnenstapte in The Plant Agency, waande zich in een modellenwereld en plantenwalhalla in één.

The Plant Agency was vier weken lang open en via free publicity en de producties met planten erin bereikten we ook de consument.

In the execution, we followed all the conventions of a real modelling agency. There was a real catwalk with plants. Each model, from Beau (full name: Beaucarnea) to Cis (full name: Narcissus), got their own VIP name and set card with unique features, which were displayed on a wall. 

We organised a true VIP opening party, with all of our plant models, a plant booker, fashion DJ Bas Kosters for the beats, plenty of bites and bubbles. The agency opened its doors in glam style, celebrating the beauty of green.

The Plant Agency was open for four weeks. The free publicity and creative productions featuring plants also helped us reach a broad consumer audience.

Impact

28 boekingen voor shoots

25 publicaties, zowel in kranten als in modebladen als LINDA. en Harper’s Bazaar. Ook RTL Boulevard, Qmusic, the NOS Journaal en meer dan 50 blogs publiceerden over The Plant Agency.

Het had een uniek pr-bereik van alle publicaties: 6,3 miljoen mensen
Bereik radio en tv: 1,6 miljoen mensen

Media value: € 300.000,-

Online posts: 145 posts

Free Publicity / PR value: € 700.000,-

28 bookings for shoots
25 publications in newspapers and fashion magazines, such as and Harper’s Bazaar
Mentions in TV and radio programmes, such as RTL Boulevard, Qmusic and NOS Journaal
Mentions in more than 50 blogs
A 6.3 million reach in publications
A 1.6 million reach on radio and TV
145 online posts
€ 300,000 in media value
€ 700,000 in free publicity/PR value