home intro

“FIGHT CANCER COLLECTEERT GEEN GELD, MAAR BETROKKENHEID” “FIGHT CANCER COLLECTS ENGAGEMENT INSTEAD OF MONEY”

case:

Fight Cancer 100.000 views collecte

Mission

Fight Cancer maakte een 1 minuut durende commercial. En wij zorgde ervoor dat ie door zoveel mogelijk mensen gezien zou worden – zonder enig mediabudget. We maakten van het project een weddenschap en sloten een deal met SBS6. Als het ons zou lukken om binnen 5 dagen 100.000 views op YouTube te generen, dan zou SBS de commercial gratis uitzenden op Wereld Kanker Dag: de 100.000 views collecte was geboren. Op deze manier kon de doelgroep heel makkelijk doneren, namelijk met een view op YouTube. Ze doneerden hiermee betrokkenheid in plaats van geld.

Fight Cancer made a one-minute commercial and without any media budget we ensured that it achieved maximum views. We did this by turning the project into a bet. We negotiated a deal with Dutch TV channel SBS6: if we could achieve 100,000 views for the commercial on YouTube within five days, SBS6 would air the commercial for free on World Cancer Day. The 100,000 views fundraiser event made it very easy for our target group to donate. All they had to do was watch the commercial on YouTube. By doing so, they donated engagement instead of money.