home intro

"MEET MR.LILIUM: EEN SPECIAAL ONTWIKKELDE, EXCLUSIEVE NATUURLIJKE SCHEERZEEP MET DE VERZORGENDE EIGENSCHAPPEN VAN DE LELIE" “MEET MR.LILIUM: AN ALL NATURAL EXCLUSIVE SHAVING SOAP WITH THE CARING FEATURES OF THE LILY”

case:

Mooiwatbloemendoen.nl, MR.LILIUM

Mission

Bedenk een merknaam voor de scheerzeep, ontwerp de verpakking en genereer aandacht voor de lelie. De lelie is een van de vijftien bloemen die voor 2016 centraal staan op de Bloemenagenda van Mooiwatbloemendoen.nl.

Develop a brand name and packaging for the shaving soap and increase people’s awareness of the lily. The lily is one of the fifteen flowers at the centre of attention on the 2016 Bloemenagenda (Flower Calender) of Mooiwatbloemendoen.nl

The idea

Wij ontwikkelde de branding van dit nieuwe product: de naam, het verhaal en het productdesign. Om te benadrukken dat het een natuurproduct is, hebben we expliciet de plukdatum van de Lelie vermeld op de verpakking. Ook schreven we een ‘spoken word’ waarin MR.LILIUM zich voorstelt aan de wereld. Dat werd meteen de voice-over in een making-of film door Mathilde Karrèr en Hotel Rebel, met speciaal gecomponeerde muziek door Niels den Otter/Audentity.

We developed the branding of this new product: the name, the story and the product design. To emphasise the natural character of the product, we explicitly mentioned the picking date of the lily on the packaging. We also wrote a ‘spoken word’ to introduce MR.LILIUM to the world and used it as the voiceover in a ‘making of’ video, shot by Mathilde Karrèr and Hotel Rebel, with music exclusively composed by Niels den Otter/Audentity.

Execution

Ontwerpster Katja Gruijters was verantwoordelijk voor de productontwikkeling en kweker Gerben Ravensbergen van Lilies of Life voor de lelies. Ook gingen we een unieke samenwerking aan met de New York Barbershop, the traditional men’s only barbershop for the real gentleman in Rotterdam. De scheerzeep werd in een eenmalige oplage uitgebracht en was exclusief te verkrijgen via Mooiwatbloemendoen.nl.

Designer Katja Gruijters was responsible for the product development and grower Gerben Ravensbergen from Lilies of Life was responsible for the lilies. We also collaborated with the New York Barbershop in Rotterdam: ‘the traditional men’s only barbershop for the real gentleman’. The shaving soap was a limited edition and exclusively available at Mooiwatbloemendoen.nl.

Impact

MR.LILIUM is opgepakt door onder andere Harper’s Bazaar, ELLE, Esquire, Men’s Health, Quote, Winq Magazine en Volkskrant Magazine. Zowel on- als offline media waren enthousiast over het merk en het product zelf.

MR.LILIUM featured in Harper’s Bazaar, ELLE, Esquire, Men’s Health, Quote, Winq Magazine, Volkskrant Magazine and many more publications. We received a lot of positive response to the product and brand from both online and offline media.