home intro

“COUTURIER EDWIN OUDSHOORN ONTWERPT EXCLUSIEF LEVENDIGE COUTURE CREATIES MET VEERTIEN LIEVELINGSBLOEMEN” “FASHION DESIGNER EDWIN OUDSHOORN CREATES EXCLUSIVE COLLECTION WITH FOURTEEN FAVOURITE FLOWERS”

case:

Mooiwatbloemendoen.nl, The Manor Blooms

Mission

Creëer awareness rond de start van de Lievelingsbloemcampagne van Mooiwatbloemendoen.nl. De focus van de Lievelingsbloemcampagne ligt op iemand ‘niet zomaar een bloem geven, maar iemands Lievelingsbloem’.

Create awareness for the start of the Mooiwatbloemendoen.nl favourite flower campaign. The focus of the campaign was to encourage people to not just give any flowers, but someone’s favourite flowers.

The idea

We vragen couturier Edwin Oudshoorn (topontwerper geboren en getogen in de bollenstreek) om - speciaal voor deze lancering - zijn liefde voor bloemen te vertalen naar veertien veelzijdige ontwerpen waarin hij de Lievelingsbloemen verwerkt.

Especially for the launch, we asked fashion designer Edwin Oudshoorn (born and raised in the flower-bulb area of the Netherlands) to translate his love for flowers into fourteen versatile creations using the ‘favourite flowers’. 

Execution

We kozen ervoor om - in plaats van de klassieke catwalk - een tableau vivant te creëren, zodat de verhalen rondom de creaties en lievelingsbloemen letterlijk tot leven komen.

De veertien veelzijdige ontwerpen werden als levende kunstobjecten in de historische stijlkamers van art-deco mansion The Manor/Nes116 ‘geëtaleerd’.

Edwin Oudshoorn werkte voor de show samen met The Wunderkammer. ‘Het gaat mij niet om één lievelingsbloem, maar om de liefde voor alle bloemen. Daarom heb ik deze collectie gemaakt. In mijn geval waren de ruimte en de bloemen bepalend als inspiratie voor de collectie.’

Instead of using a classic catwalk to show the collection, we decided to create a tableau vivant to almost literally bring the stories of the creations and the favourite flowers to life.

The fourteen versatile creations were displayed as living art objects in the historical period rooms of the Art Deco mansion The Manor at Nes 116.

For the show, Edwin Oudshoorn joined forces with The Wunderkammer. ‘For me, it’s not just about a single favourite flower, but about the love of all flowers. That’s why I created this collection. The flowers and the location inspired me for this collection.’

Impact

Pers en influencers konden zich laten betoveren door de couture gemaakt van stof en echte bloemen. Elk tableau had muziek, en een eigen sfeer en verhaal. The Manor bloomed!

In totaal hebben 200 gasten het event bezocht. De creaties werden veelvuldig gedeeld op social media en er verschenen naar aanleiding van het event, het uitgestuurde lookbook en de film, mooie publicaties in verschillende media.

Media value: € 155,119

PR value: € 345,057

Social posts: 369

Social media value:  53,631 views

Influencers and press alike where enchanted by the fashion collection made out of fabrics and real flowers. Every tableau had its own music, unique story and vibe. The Manor was in bloom!

In total, 200 guests attended the event. The collection was shared frequently on social media. After the event, a ‘look book’ was distributed, as well as a film, which led to positive publications in various media.

Media value: € 155,119

PR value: € 345,057

Social posts: 369

Social media value:  53,631 views