home intro

“HARTENHUISJE VEROVERT NEDERLAND” "HOLLAND OPENED HER HEART FOR HET VERGETEN KIND"

case:

Stichting Het Vergeten Kind Forgotten Child Foundation Hartenhuisje campagne Hartenhuisje campaign

Mission

In Nederland zijn er duizenden kinderen (0 -18 jaar) die noodgedwongen opgroeien in sobere opvanglocaties. We creëerden een awareness-campagne om deze vergeten kinderen niet te vergeten. De verbindende factor werd één krachtig en positief symbool dat staat voor een veilig, stabiel en liefdevol thuis voor ieder kind in Nederland: Het Hartenhuisje. Een geel huisje met een roze hart erin - gemaakt van 72 post-its. Hét plakpapiertje dat iedereen in de wereld gebruikt om iets niet te vergeten. Met het Hartenhuisje gaven we iedereen in Nederland iets in handen waarmee ze eenvoudig konden laten zien, dat ze de stichting steunen en verspreidden ze meteen de boodschap van de stichting: dat ieder kind een liefdevol thuis verdient.

In the Netherlands, there are thousands of children between the ages of 0 and 18 who grow up in shelters and refuge centres. To create awareness of these vulnerable children, we created a simple and strong visual symbol: a heart house. This yellow house with a pink heart in it is made out of 72 Post-its, those sticky papers everyone in the world uses to make sure they don’t forget anything. With this simple symbol we gave everyone in the Netherlands a way of showing their support for the ‘forgotten children’, while spreading the overall message of the Forgotten Child Foundation: every child deserves a warm and loving home.