home intro

MINDEREN VOOR KINDEREN

case:

UNICEF Nederland en LINDA.foundation Minderen voor Kinderen

Mission

De gedachte: als we allemaal minder uitgeven aan dingen die we niet per se nodig hebben, houden we met gemak meer geld over voor kinderen in armoede. Laten we gaan Minderen voor Kinderen. In een simpele app kun je op elk moment van de dag het bedrag dat je niet uitgeeft aan extraatjes, opslaan. Vervolgens zie je direct wat UNICEF Nederland en LINDA.Foundation met dat bedrag voor kinderen in armoede kunnen doen. Zo wordt het laten staan van een extraatje als een cappuccino to-go, een thermodeken waard voor een kind op de vlucht en ben je wellicht eerder geneigd om die €3,50 te doneren. Zonder media-budget kreeg Minderen voor Kinderen free-publicity ter waarde van €4.985.559,00. Alleen al via tv bereikten we meer dan 2 miljoen mensen. Daarbij confronteerde en activeerde de campagne en behaalden we een paar dagen na lancering al meer dan 10.000 gebruikers. En de tellers lopen nog steeds.