home intro

Slootjesweek

case:

Waternet Slootjesweek

Mission

Om de doorstroom van het oppervlaktewater in sloten op peil te houden, vraagt Waternet particuliere slootjeseigenaren in waterschap Amstel, Gooi en Vecht om hun sloot te baggeren en schoon te houden, maar te weinig mensen doen dit. Aan ons de vraag om slooteigenaren te stimuleren om hun sloot te baggeren. We ontwikkelden: de Slootjesweek. In een 3-delige videoserie gaven we tips over hoe je het beste een slootje kunt baggeren. De video’s werden met Facebook advertising gericht op bewoners van het waterschap Amstel, Gooi en Vecht. Ook konden Slooteigenaren een gratis baggerbeurt winnen door hun slootje op te geven. De video’s zijn in totaal 64.936 keer bekeken, met een opvallende uitkijkratio van 4,6% wat op basis van de lengte van de video (1:00) boven de benchmark uitkomt bij inzet van vergelijkbare video’s. Driekwart van de slootjeseigenaren, zo’n 5.250 mensen, hebben dit jaar hun slootje wel schoongemaakt.