home intro

“GALERIJ VAN HET RIJKSMUSEUM VOOR EEN NACHT OMGETOVERD TOT GREEN GALLERY” “RIJKSMUSEUM GALLERY TRANSFORMED INTO GREEN GALLERY FOR ONE NIGHT”

case:

Bloemenbureau Holland, The green gallery

Mission

Creëer internationale persaandacht voor The Green Gallery; een online, high-end magazine waarin bloemen en planten centraal staan (met pijlers: food, art, fashion&beauty en interieur). Een initiatief van Bloemenbureau Holland en opgericht om een kritische, stijlbewuste doelgroep te inspireren.

Create international media attention for The Green Gallery: an online, high-end magazine about food, art, fashion, beauty and interior design, in which flowers and plants are centre stage. The magazine is an initiative set up by Bloemenbureau Holland to inspire a critical and stylish target group.

The idea

Over inspiratie moet je het niet hebben: dat moet je laten zien. The Green Gallery is een nieuw online magazine dat zowel de schoonheid als de vergankelijkheid van de natuur viert. Door de meest beroemde galerij, die onder het Rijksmuseum, om te toveren tot een echte offline Green Gallery voor één nacht, waarbij het blad letterlijk tot leven wordt gebracht.

If you really want to inspire people, don’t talk about it but show it. The Green Gallery is a new, online magazine that celebrates the beauty and transience of nature. We transformed one of the most famous galleries in the Netherlands (the one below the Rijksmuseum) into a real, offline Green Gallery. For one magical night, the magazine literally came to life.

Execution

Onder de bogen van het wereldberoemde Amsterdamse Rijksmuseum, de galerij der galerijen, werd The Green Gallery gelanceerd. In een sprookjesachtige en bosrijke setting kwam de inhoud van het magazine voor één nacht echt tot leven. Een divers gezelschap van internationale pers, online influencers en contributors aan het magazine konden in deze artistieke setting, gecreëerd door The Wunderkammer, de schoonheid van bloemen en planten ervaren en zien wat je met bloemen kunt doen - zoals ook het magazine zelf doet. Op het moment dat The Green Gallery aan het einde van de avond verdween uit het materiële leven, werd het online magazine vrijgegeven in de online wereld op thegreengallery.com.

The Green Gallery was launched beneath the arcades of the world-famous Rijksmuseum – the gallery of galleries. The enchanting setting brought the contents of the magazine alive. A varied audience of international press, online influencers and contributors to the magazine could sense, feel and smell the beauty of what one can do with flowers and plants – just as the magazine does. And when The Green Gallery disappeared from the real world that night, it came to life online at thegreengallery.com.

Impact

Het valt niet mee om een nieuw, online magazine over bloemen impactvol op het netvlies van de meest kritische (lifestyle)pers te krijgen. Toch is het gelukt. De lancering van The Green Gallery mondde uit in misschien wel de mooiste, meest gewaardeerde lancering van 2015 waarbij we een mix van 60 nationale en internationale topjournalisten en bloggers aan tafel verwelkomden en het magazine in 1 week van 0 naar 15.000 abonnees groeide.

It’s not easy to get a new online magazine about flowers and plants noticed by the most critical members of the lifestyle press. But we did it. The launch of The Green Gallery may well have been the most beautiful, highly valued launch of 2015. We welcomed a mix of 60 national and international top journalists and bloggers, and within one week, the number of subscribers to the magazine rose from 0 to 15,000.

Awarded ESPRIX Bronze Award 2016

Awarded Golden Giraffe 2015: Audience Award Category Brand Event