home intro

“GALERIJ VAN HET RIJKSMUSEUM VOOR EEN NACHT OMGETOVERD TOT GREEN GALLERY” “RIJKSMUSEUM GALLERY TRANSFORMED INTO GREEN GALLERY FOR ONE NIGHT”

case:

Bloemenbureau Holland The green gallery

Mission

Over inspiratie moet je het niet hebben: dat moet je laten zien. The Green Gallery is een nieuw, high-end, online magazine dat zowel de schoonheid als de vergankelijkheid van de natuur viert. Door de meest beroemde galerij - die onder het Rijksmuseum - om te toveren tot een echte offline Green Gallery voor één nacht, werd het blad letterlijk tot leven gebracht. Internationale pers en online influencers konden ervaren wat je allemaal met bloemen en planten kunt doen - zoals ook het magazine zelf doet. Op het moment dat The Green Gallery aan het einde van de avond verdween uit het materiële leven, werd het online magazine vrijgegeven op thegreengallery.com. Met deze case wonnen we een Bronzen Esprix in de categorie Product Launch.

If you really want to inspire people about something, you don’t talk about it – you show it. The Green Gallery is an online, high-end magazine that celebrates the beauty of nature and, at the same time, its transience. To launch the magazine, we transformed the most glorious gallery of all time – the one underneath the Rijksmuseum – into an offline Green Gallery. For one magical night, the magazine came to life. The international press, online influencers and contributors to the magazine could sense, feel and smell the beauty of what can be done with flowers and plants – just like the magazine does. The moment the Green Gallery disappeared from the real world that night, it came to life online at thegreengallery.com. With this case we won a Bronze Esprix Award in the Product Launch category.