home intro

"EEN NEDERLANDS ICOON IS TERUG: TEN CATE LANCEERT VERNIEUWDE EN HOOGWAARDIGE COLLECTIE, VOOR DE HELE FAMILIE"A DUTCH ICON IS BACK: TEN CATE LAUNCHES NEW, HIGH-QUALITY COLLECTION FOR THE ENTIRE FAMILY"

case:

Ten Cate verfrist merk en lanceert vernieuwde collectieTen Cate refreshes its brand and launches new collection

Mission

Alles begint met een goede basis. Onder dit mom brengt ondergoedmerk ten Cate een vernieuwde en bredere basiscollectie voor de gehele familie. Hiermee wil het familiebedrijf laten zien dat het nog altijd staat voor de beste kwaliteit, technische innovaties en good old betrouwbaarheid. Hoe zorg je dat pers en consument dit goede nieuws op de juiste manier bereikt?

Everything starts with a good basis. With this in mind, underwear brand Ten Cate is introducing a refreshed and more extensive basic collection for the entire family. Through this launch, the family business shows that it still stands for the best quality, technological innovation and ‘good old’ reliability. So how do you make sure that this good news reaches the media and consumers in the right way?

The idea

Door de basis te claimen, want alles begint met een goede basis. En een goede basis is het ontbijt. Familie ten Cate nodigde daarom diverse longlead (mode-)magazines, retail-vakmedia en bloggers uit voor een ontbijt in Huize ten Cate. Met deze pr-introductie maakten we het voor pers mogelijk om in één keer, en heel persoonlijk, kennis te maken met het totale merkverhaal, de ontwerpers en de nieuwe collectie. Ook verzorgden we de geüpdatet social mediastrategie rondom de herlancering.

You do this by claiming the basis, as everything starts with a good basis. And what better basis than a good breakfast? The Ten Cate family therefore invited various long-lead (fashion) magazines, retail media and bloggers for breakfast at the family home. With this PR launch, we gave the media access to the entire brand story, the designers and the new collection – all in one go and in a very personal way. We were also responsible for the updated social media strategy around the relaunch.

Execution

Alle genodigden kwamen binnen in Huize ten Cate en werden meteen onderdeel van het ochtendritueel van de familie ten Cate. Alle familieleden (modellen) liepen rond in de nieuwe collectie, kleedden zich aan, lazen een krantje aan de ontbijttafel of sliepen uit in bed. De gasten konden zelf door het hele huis lopen, in kledingkasten snuffelen en aanschuiven bij een heerlijk ontbijt. Naderhand werd een perspakket overhandigd met het persbericht en items uit de collectie. Er werd ook meteen uitleen verzorgd voor editorials en shoppings in magazines.

As soon as the guests arrived at the Ten Cate family home, they became part of the family’s morning ritual. The family members (models) were wearing the new collection, were getting dressed, were reading a newspaper at the breakfast table, or were having a lie-in. The guests were free to wander around the house, look in the wardrobes and enjoy a delicious breakfast. Afterwards, they were given a press package with the press release and items from the collection. We also arranged lending services for editorials and shopping sections in magazines.

Impact

Naar aanleiding van het persontbijt zijn meerdere B2B-interviews verschenen, onder andere op FashionUnited.nl, in Fonk Magazine en in dagblad Trouw. Grote platforms als Fashionscene.nl en Amayzine.com brachten ook verslag uit van hun bezoek aan Huize ten Cate. Verdere publicaties (in shoppings en rubrieken) zijn in Linda. Meiden, Linda. Magazine, Marie Claire, Kek Mama, Telegraaf Vrouw, Harper’s Bazaar, ELLE, Vrouw Glossy en Girlz! verschenen.

The media breakfast resulted in several B2B interviews, which were published on FashionUnited.nl, in Fonk Magazine, and in Trouw (daily newspaper), among other publications. Large platforms such as Fashionscene.nl and Amayzine.com also reported on their visit to the Ten Cate family home. Other publications (in shopping and special sections) appeared in Linda. Meiden, Linda. Magazine, Marie Claire, Kek Mama, Telegraaf Vrouw, Harper’s Bazaar, ELLE, Vrouw Glossy and Girlz!.