home intro

"UNDER ARMOUR OPENT HET GROOTSTE BRANDHOUSE VAN EUROPA IN AMSTERDAM MET EEN DIRECTE RECHTSE" "UNDER ARMOUR OPENS EUROPE BIGGEST BRAND HOUSE IN AMSTERDAM BY THROWING A PERFECT PUNCH"

case:

Under Armour Brand House opening Under Armour Brand House Opening

Mission

Under Armour opent het grootste Brand House van Europa in Amsterdam. Bedenk een spraakmakende opening en genereer internationaal bekendheid voor de winkel en het merk.  

Create a smart, cool idea for the opening of Under Armour’s biggest Brand House in Europe and generate international awareness and excitement for the store and the Under Armour brand.

The idea

Under Armour is aggressive, young, and fearless. Dan kun je bij de opening van de grootste Brand House niet zomaar een lintje doorknippen. We plaatsten een grote ruit (van suikerglas) voor de ingang van de winkel. Terwijl gastheer Gregory Sedoc (bekend van NOS Studio Sport) aftelt met alle aanwezigen, komt wereldkampioen zwaargewicht Anthony Joshua in de steeg aan de zijkant van het gebouw aandribbelen. Toeschouwers moedigen AJ aan en hij slaat de ruit volledig aan diggelen. Hiermee is de winkel met een directe rechtse geopend.

Under Armour is aggressive, young, and fearless, so opening the new store by simply cutting a ribbon would not do. We decided to let Anthony Joshua, Heavyweight Champion of the World, do what he does best: opening the store by knock-out. We placed a huge facade of sugar glass in front of the store. As the host of the evening, Gregory Sedoc (Olympic athlete), was counting down together with the crowd, AJ appeared and smashed the window to pieces, cheered by the crowd. With the shattering of the glass, the store was officially opened.

Execution

In aanloop naar de opening, hebben we media en vips geënthousiasmeerd met de komst van Anthony Joshua en natuurlijk het feit dat Under Armour de grootste winkel van Europa opent. Gregory Sedoc praatte de avond aan elkaar en leidde de openingspunch in goede banen. Na de punch konden gasten genieten van een hapje en drankje, was er een optreden van rapper Dio en James Watss, en werden alle takken van sport in de winkel vertegenwoordigd door bekende sporters. Uiteraard vonden er interviews plaats met Anthony Joshua en kregen alle aanwezigen de kans om met de boks-icoon op de foto te gaan. Op het podium waren er twee interviews met Joshua, en met twee executives van Under Armour. Na afloop kregen alle gasten een high-end rugzak mee van het merk. Dezelfde avond ging het persbericht eruit over de opening met fotografie van de winkel en van de openingsstunt. Ook werd er een aftermovie gemaakt met AJ in de hoofdrol die we de volgende dag met media deelden.

Leading up to the opening, we generated buzz around the store by announcing Anthony Joshua’s attendance and by talking to the media about the opening of Europe’s biggest Under Armour Brand House in Amsterdam. For the opening event, we asked Gregory Sedoc to host the evening on stage and to announce Anthony Joshua exactly on time. After the opening “punch”, people were invited to enjoy drinks and healthy snacks, while rapper Dio and James Watss performed live on stage. Interviews were held with Under Armour executives (for a better understanding of the brand) and with AJ. Well-known athletes represented the various sports the store caters for: a basketball player, two soccer players, a golfer, runners, personal trainers, and so on. A selection of media were given the opportunity of a 1-on-1 interview with AJ, and all those present could have their picture taken with the boxing icon. As part of the follow-up, immediately after the event, we sent out a press release about the opening, including images of the punch. The next day, an after-movie starring AJ was sent out to relevant media.

Impact

De opening was een groot succes en heeft Under Armour goed op de kaart gezet bij een relevant (media)publiek.

Totaal aantal publicaties online: 31

Totaal aantal publicaties offline: 3 (waaronder Parool pagina, Volkskrant pagina)

Social media (inclusief influencers): 61

De opening had een uniek pr-bereik van ruim 1,8 miljoen mensen

Totale pr waarde: € 468.614,-

 

Een kleine greep uit de aanwezigen: Telegraaf, Parool, Volkskrant, Vice Sports, BBC Sport, France 2 (Stade Deux), SID (German tv), Men’s & Women’s Health, L’Officiel Hommes, Man-man.nl, Vogue Man, ILoveHealth, Amayzine, Fashion United, Grazia, en veel meer. In totaal werd de opening bijgewoond door zo’n 40 media titels.

The opening was a big success and has put Under Armour’s Brand House on the map for a relevant (media) audience.

Number of online publications: 31

Number of offline publications: 3 (full pages in Parool and Volkskrant)

Social media (incl. influencers): 61

The opening had a unique PR reach of more than 1.8 million people

Total PR value: €468,614

 

A selection of media that attended the opening: Telegraaf, Parool, Volkskrant, Vice Sports, BBC Sport, France 2 (Stade Deux), SID (German TV), Men’s & Women’s Health, L’Officiel Hommes, Man-man.nl, Vogue Man, ILoveHealth, Amayzine, Fashion United, Grazia, and many more. In total, we welcomed more than 40 media titles.