home intro

“VakantieVeilingen stelt de opbrengst van de ultieme Justin Bieber vip-experience (t.w.v. € 15.000) beschikbaar voor Serious Request” “VakantieVeilingen donates the proceeds of the ultimate Justin Bieber VIP experience (€15,000) to Serious Request”

case:

VakantieVeilingen, JUSTIN BIEBER LOOK-A-LIKE

Mission

Creëer zichtbaarheid voor VakantieVeilingen.nl met de focus op de veiling van het Justin Bieber vip-arrangement. Een arrangement waarmee je met twee personen naar Miami vliegt, inclusief overnachting in een viersterrenhotel en vip-toegang tot de New Years Eve Party hosted by Justin Bieber.

Create awareness of the VakantieVeilingen.nl brand by auctioning a Justin Bieber VIP experience. The experience includes a flight for two to Miami, including accommodation in a four-star hotel and VIP access to the New Year’s Eve Party hosted by Justin Bieber.

The idea

Om het jaar sympathiek af te sluiten besloten we bieders de kans te geven om niet alleen op het vip-arrangement te bieden, maar daarnaast ook geld aan Serious Request te doneren. Mensen konden acht dagen lang bieden op het Justin Bieber vip-arrangement t.w.v. € 15.000. Het bedrag dat de veiling opleverde werd gedoneerd aan Serious Request.

To end the year in a festive mood, we decided to give bidders the opportunity to not only bid for the VIP experience, but also donate money to Serious Request. For eight days, people were able to make a bid for the Justin Bieber VIP experience worth €15,000. The money raised by the auction was donated to Serious Request.

Execution

Met een Justin Bieber lookalike gingen we undercover met twee bodyguards en een aantal figuranten (gillende meiden) naar Breda om de cheque aan te bieden aan Serious Request.

Dit hypeten we via verschillende socialmediakanalen en regionale pr. De stunt werd gefilmd en gefotografeerd, waardoor er veel lokale reuring ontstond. Uiteindelijk werd de cheque aangeboden bij het Glazen Huis en werd de stunt onthuld.

We set off to Breda, where the Serious Request charity was holding its annual Glass House action. We went under cover, accompanied by a Justin Bieber look-alike and a number of extras (girls screaming). We used various social media channels and regional PR to generate buzz. The special visit was filmed and photographed, creating a lot of commotion. We then offered the cheque to the charity and the stunt was revealed.