home intro

“NTR DOET STOF OPWAAIEN MET CONTROVERSIËLE GAME ALS HOAX VOOR NIEUWE TV-SERIE: DE SLAVERNIJ” “NTR CAUSES A STIR WITH CONTROVERSIAL GAME AS HOAX FOR NEW TV SERIES ON SLAVERY”

case:

NTR, Slavery the game

Mission

Ontwikkel een online-campagne om kijkers te trekken voor de serie De Slavernij op Nederland 2. Een serie gericht op een jonger kijkerspubliek (20 – 40) dat normaal gesproken niet afstemt op die zender.  

Create an online campaign to attract viewers to the new Channel 2 TV series De Slavernij (Slavery). This series is intended for younger viewers (aged 20 to 40) who normally would not watch that channel.

The idea

We maakten een gametrailer voor Slavery the Game: een spel waarin je door middel van het uitbuiten van slaven de grootste slavenhandelaar moet worden. Zo brachten we de discussie omtrent slavernij op gang.

We developed a game trailer for ‘Slavery, the Game’. In this game, you exploit slaves to become the biggest slave trader. This soon led to a discussion about slavery among our target group.

Execution

De gametrailer voor Slavery the Game brachten we naar buiten met een uitgekiende seedingstrategie om een discussie aan te wakkeren rondom het onderwerp en uiteindelijk de doelgroep te bereiken.

Omdat het nieuws vanuit een geloofwaardige bron moest komen, zijn we een samenwerking aangegaan met Game Kings. Zij brachten de trailer als eerste naar buiten. In binnen en buitenland werd de trailer goed opgepakt. En de verontwaardiging was enorm.

Nadat de discussie rondom de controversiële trailer zijn hoogtepunt had bereikt, maakten we in De Wereld Draait Door bekend dat het om een viral ging voor de serie De Slavernij.

We launched the ‘Slavery, the Game’ trailer with a sophisticated seeding strategy to start the discussion on slavery and eventually reach our target group.

The scoop had to be released from a credible source, which is why we collaborated with Game Kings. The news spread like wildfire, both nationally and internationally, and people were truly outraged. 

When the discussion reached a high point, we revealed that it was a hoax in the popular TV show De Wereld Draait Door.

Impact

De enorme verontwaardiging over de trailer in binnen en buitenland toont aan dat de discussie over slavernij nog altijd enorm relevant is, ook al lijkt het al zo lang geleden. Hierdoor hebben we een onderwerp wat bij een groot gedeelte van de doelgroep niet besproken werd, bespreekbaar gemaakt en was het kijken van de serie voor de doelgroep een logisch gevolg.

The enormous outrage about the trailer, both in the Netherlands and abroad, shows that the discussion on slavery is still relevant today, even though it seems a long time ago. Through our campaign, we brought slavery – a ‘dead and buried’ topic for our target group – top of mind. Watching the series became a logical follow-up for them.