home intro

“NTR DOET STOF OPWAAIEN MET CONTROVERSIËLE GAME ALS HOAX VOOR NIEUWE TV-SERIE: DE SLAVERNIJ” “NTR CAUSES A STIR WITH CONTROVERSIAL GAME AS HOAX FOR NEW TV SERIES ON SLAVERY”

case:

NTR Slavery the game

Mission

Om kijkers te trekken voor de serie De Slavernij op Nederland 2, een serie gericht op een jonger kijkerspubliek (20 – 40) dat normaal gesproken niet afstemt op die zender, ontwikkelde we een gametrailer. We noemden het spel Slavery the Game. Een spel waarin je zogenaamd door middel van het uitbuiten van slaven de grootste slavenhandelaar moet worden. We werkten samen met Game Kings. Zij brachten de trailer als eerste naar buiten. In binnen en buitenland werd de trailer goed opgepakt en de verontwaardiging was enorm. Hierdoor maakten we een onderwerp wat bij de doelgroep niet besproken werd, bespreekbaar en werd het kijken van de serie een logisch gevolg.

A series on Slavery on Dutch TV (Channel 2) targeted a relatively young audience (20-40), who don’t normally tune in to that channel. To attract viewers, we developed a game trailer, which we called ‘Slavery the Game’. In this game, you had to exploit slaves to become the biggest slave trader. We developed the game together with Game Kings, who first brought out the trailer. It was picked op nationally and internationally, and led to tremendous indignation. This resulted in slavery becoming a topic of discussion among the target group, and many also watched the series.