home intro

“BEZOEKERS NOW YOU SEE ME VERRAST MET GELDDOUCHE!” “VISITORS OF NOW YOU SEE ME SURPRISED BY MONEY SHOWER!”

case:

Entertainment One Benelux Now You See Me

Mission

We genereerde awareness voor de film Now You See Me door een van de meest spectaculaire scènes uit de film na te bootsen. We nodigden pers en influencers uit voor een speciale voorpremière van film. Tijdens deze voorpremière bliezen we met een geldkanon €5000,- door de zaal, precies op het moment dat dit in de film ook gebeurde. Vervolgens stuurden we de film van de actie naar de aanwezige pers, zodat zij de consument konden laten weten dat deze actie binnen twee weken nogmaals zou plaatsvinden in een bioscoop ergens in Nederland. Een extra trigger om het bezoekersaantal te boosten.

We created a buzz around the film ‘Now You See Me’ by bringing one of the most spectacular scenes in the film to life. We invited press and influencers to a special preview of the film. During this preview, we dropped 1,000 5-euro notes into the auditorium – at exactly the same time as the ‘money shower’ happened in the film. The day after, we sent the attending press a video of the special event, so that they could inform consumers that this would happen again, within two weeks, in a cinema somewhere in the Netherlands – a great trigger to boost the number of visitors.