home intro

“BEZOEKERS NOW YOU SEE ME VERRAST MET GELDDOUCHE!” “VISITORS OF NOW YOU SEE ME SURPRISED BY MONEY SHOWER!”

case:

Entertainment One Benelux, Now You See Me

Mission

Genereer aandacht voor de bioscoopfilm Now You See Me.

Create awareness for the film Now You See Me.

The idea

We bootsten een van de meest spectaculaire scènes uit de film na door uit het plafond van de bioscoopzaal honderden briefjes van 5,- euro te laten komen.

In the cinema, we bring one of the most spectacular scenes in the film to life by letting hundreds of 5-euro notes fall from the ceiling.

Execution

We nodigden pers en influencers uit voor een speciale voorpremière van film. Tijdens deze voorpremière bliezen we met een geldkanon €5000,- door de zaal, precies op het moment dat dit in de film ook gebeurde. De dag erna stuurden we de film van actie naar de aanwezige pers uit, zodat zij aan de consument konden laten weten dat deze actie binnen twee weken nogmaals zou plaatsvinden in een bioscoop ergens in Nederland. Een extra trigger om het bezoekersaantal te boosten.

We invited press and influencers to a special preview of the film. During this preview, we dropped 1,000 5-euro notes into the auditorium – at exactly the same time as it happened in the film. The day after, we sent the attending press a video of the special event, so that they could inform consumers that this would happen again, within two weeks, in a cinema somewhere in the Netherlands – another trigger to boost the number of visitors.

Impact

De actie was een groot succes. De aanwezigen in de zaal wisten niet wat hen overkwam en konden niet wachten om dit verhaal aan de wereld te vertellen. Ook Nos.nl, Nu.nl en RTL Boulevard pakten het nieuws snel op waardoor er een groot bereik werd gerealiseerd. En er ontstond een run op de kaarten voor de film.

It was a huge success. The visitors of the cinema were stunned and could not wait to tell the rest of the world what they had experienced. Nos.nl, Nu.nl and RTL Boulevard wrote about it, which gave our action a huge reach. Tickets for Now You See Me were selling out fast.